« Naar klantenoverzicht

Deloitte

Deloitte Nederland levert diensten op gebieden als Accountancy, Belastingen, Consulting en Financial Advisory Services. In Nederland is Deloitte een grote, toonaangevende werkgever met meer dan 500 medewerkers.

Social Media in Recruitment

Begin 2009 besloot Deloitte dat er een grote stap genomen moest worden in de wervingsstrategie om in de toekomst de juiste mensen aan te kunnen nemen. De verandering die ze sindsdien doorgemaakt hebben is enorm! Van reactieve en traditionele recruitment, naar een innovatieve aanpak met daarin een grote rol voor sociale media.

Relaties opbouwen met kandidaten

Deloitte NL gebruikte de recessie om zich voor te bereiden op de tijd van krapte op de arbeidsmarkt. In de nieuwe aanpak bouwt Deloitte relaties op met potentiële kandidaten. Om dat goed op te zetten, koos Deloitte een e-recruitmentoplossing die niet alleen bestaat uit een ATS, maar ook over CRM functionaliteiten beschikt. Deloitte koos voor iCams vanwege de flexibiliteit van de applicatie.

In maart 2010, precies 1 jaar na het idee om de complete wervingsaanpak te vernieuwen, won de nieuwe carrieresite van Deloitte NL de prijs voor de meest innovatieve recruitmentsite van het jaar.

De integratie van iCams met Deloitte’s CMS

Hireserve levert niet alleen de ‘standaard’ iCams oplossing, maar speelt ook een belangrijke rol bij het bieden van specifieke informatie aan bezoekers van de website. Alle vacatures staan in iCams en worden geclassificeerd. Plaatst een recruiter een vacature op de Deloitte website, dan informeert iCams het CMS zodat alleen die informatie getoond wordt, die interessant is voor de potentiële kandidaat. Zoek je naar een startersvacature? Dan zie je daarbij bijvoorbeeld alleen contactinformatie en testimonials van mensen met soortgelijke functies.

Een belangrijke rol voor Social Media

De Deloitte NL Recruitment organisatie heeft een speciaal e-recruitment team dat altijd op zoek is naar (en gebruik maakt van) innovatieve online tools voor de communicatie met (potentiële) kandidaten.

Vandaag de dag is het gebruik van sociale en professionele netwerksites een belangrijk onderdeel van hun wervingsstrategie: “Social media heeft ons de fantastische mogelijkheid gegeven om relaties aan te gaan en op te bouwen met kandidaten en zo een continue open dialoog te creëren. Het geeft ons recruitment team de mogelijkheid te luisteren naar en relaties op te bouwen met potentiële kandidaten. Dat is voor ons enorm waardevol”.

Het creëren van een sociale gemeenschap (community)

Het comlete recruitment team heeft een eigen profiel op websites als LinkedIn, Twitter, Facebook en Hyves. Ze zijn daardoor makkelijk bereikbaar en ‘goed te volgen’. Mensen die interesse hebben in Deloitte kunnen zich een goed beeld vormen van het (werkgevers)merk. Zij kunnen vragen stellen en deelnemen aan discussies, terwijl Deloitte NL haar eigen cultuur en de essentie van de organisatie naar buiten toe uitdraagt. Deloitte NL maakt gebruik van meerdere social media en op verschillende wijze, maar uiteindelijk zijn alle conversaties ‘user-driven’, ofwel gestuurd door gebruikers (potentiele kanddaten) zelf.

In de toekomst

Volgens de senior e-Recruiter van Deloitte NL, vindt er absoluut een verschuiving plaats richting internet marketing, content management en het meten van traffic op de ‘werken bij-site’. Hireserve en Deloitte NL werken continu samen om de kandidaatbeleving te verbeteren en uit te breiden. Zo zijn we bezig met de integratie met een referral programma en met mobiele oplossingen. Hireserve is zeer trots om een bijdrage te leveren aan de succesvolle recruitmentaanpak van Deloitte!

Website: www.werkenbijdeloitte.nl