« Naar overzicht

FAQ

Vragen die regelmatig gesteld worden, hebben we hier alvast voor je beantwoord.

Is jullie ATS gebruiksvriendelijk?

Wij hebben twee interactie ontwerpers in dienst die zich bezighouden met de gebruiksvriendelijkheid van Hireserve ATS. Een aantal voorbeelden daarvan:

  • Je hoeft geen ICT-er te zijn om data / overzichten / rapporten uit het systeem te halen. Sterker nog, alle data die je er zelf in stopt, kan je er ook weer zelf uithalen en naar wens bewerken. We bepalen samen een set van standaardrapporten die we aan het einde van de implementatie klaar zetten.
  • Iedere gebruiker heeft een eigen ‘dashboard’: een soort startpagina waarop alle relevante informatie terug te vinden is: links naar veelgebruikte functionaliteiten, favoriete rapporten, een inbox met meldingen van nieuw binnengekomen sollicitaties, alerts van zaken waarop actie moet worden ondernomen en reminders. We willen gebruikers niet vermoeien met menu-items en functionaliteiten die door de organisatie niet gebruikt worden. Je ziet alleen wat je nodig hebt. Dat geldt eigenlijk voor de hele applicatie; wat je niet gebruikt, zet je uit.
  • Veel recruiters houden lijstjes bij in alle soorten en maten. Het zou zonde zijn om dat in stand te houden na implementatie van een recruitmentsysteem. We hebben daarom een soort “spreadsheet functionaliteit” ingebouwd. Vraag je een lijst op met alle kandidaten voor een bepaalde vacature, of een lijst vacatures, dan kan je zelf makkelijk sorteringen aanbrengen, zaken anders rangschikken, kolommen verwijderen et cetera. Zo houd je alles op één plaats bij.