« Naar blogoverzicht

Hireserve Blog

Het laatste nieuws & onze visie op online recruitment

Waarom een Werken Bij-site? Employer branding en meer voordelen

G+ Blog

Goede kandidaten zijn schaars, dus hoe bind je die aan jouw organisatie? Bouw aan jouw employer branding, met een Werken Bij-site waarop je alle belangrijke informatie kunt aanbieden. En die je naadloos integreert in de rest van de website, om kandidaten de beste Candidate Experience te bieden.

Organisaties waarvoor we werken zoeken naar goede vindbaarheid van hun vacatures en ontvangen graag sollicitaties van hoge kwaliteit. Ze willen met minimale inzet een zo hoog mogelijk rendement, door recruiters heel efficiënt de beste kandidaten te laten aantrekken. De Werken Bij-site is daarvoor goed geschikt. Tenminste, als je daar op de juiste manier gebruik van maakt.

Waarom een Werken Bij-site?

Wat zijn de belangrijke redenen voor organisaties om een Werken Bij-site te gebruiken? We zetten de 5 belangrijkste voor je op een rij:

  • Betere vindbaarheid van vacatures
  • Sollicitaties van hogere kwaliteit
  • Overzichtelijk aanbod aanbieden
  • Laten zien wie je als organisatie bent
  • Werken aan jouw employer branding

Dat laatste is een belangrijke doelstelling van steeds meer organisaties: werken aan hun werkgeversmerk. Iets dat bijvoorbeeld de NS heel sterk doet. De Werken Bij-site heeft niet alleen de bekende huisstijl, maar ook de opbouw zoals je die kent van de reisplanner en de rest van de eigen website.

Bovendien gaat het om meer dan een plek met alleen de openstaande vacatures. Organisaties staan voor de uitdaging om te laten zien wie ze zijn. En sollicitanten de beste candidate experience te bieden, vanaf het eerste contact tot en met het daadwerkelijk in dienst treden. Dat begint met de online presentatie, om een uitstekende eerste indruk te maken.

Herkenbare huisstijl en meer voordelen

De Werken Bij-site is een belangrijke eerste stap in de Candidate Experience. In de eigen huisstijl of zoals bij NS zelfs met herkenbare functionele elementen. Daarnaast biedt het onze klanten een aantal andere belangrijke voordelen:

  • Ruimte voor storytelling en beleving
    Vacatures gaan niet alleen om functies die vervuld moeten worden. Organisaties werken vanuit een visie en een gedeelde motivatie. Om klanten de beste ervaring en beleving te bieden, waarvoor alle neuzen dezelfde kant op moeten staan. En waar je als kandidaat een gevoel bij moet krijgen, dankzij storytelling en online beleving. Bijvoorbeeld met bedrijfsvideo’s die de wereld achter de schermen tonen. Of met quotes van enthousiaste medewerkers, die het persoonlijke verhaal vertellen.
  • Transparantie over de organisatie
    De Werken Bij-site biedt veel meer ruimte dan een korte vacaturetekst, bijvoorbeeld om transparant te zijn over de organisatie. Hoe wordt er gewerkt en wat zijn de belangrijkste antwoorden op het ‘waarom’? Laat kandidaten virtueel een dagje meelopen, met verhalen over wat er achter de schermen gebeurt.
  • Indruk van de bedrijfscultuur
    Zowel storytelling, transparantie als de daadwerkelijke vacatures geven een indruk van de bedrijfscultuur. Dankzij de gekozen tone-of-voice, de informatie die de organisatie deelt en de manier waarop je als kandidaat kunt solliciteren. Zodat kandidaten onbewust ervaren of de bedrijfscultuur goed bij ze past. Goed voor de Candidate Experience en tegelijkertijd om de kwaliteit van sollicitaties te verbeteren.

Werken Bij-site: integratie door Hireserve

Benieuwd hoe we bij Hireserve bouwen aan de beste Werken Bij-sites? De sleutel tot succes is wat ons betreft een naadloze integratie. Binnen hetzelfde domein en zonder aparte formulieren of andere websites die gekoppeld moeten worden.

Er zouden makkelijk kostbare meetgegevens verloren gaan. Terwijl betrouwbare data van levensbelang is voor de recruiters van onze klanten. Met inzicht in het rendement en om kandidaten van de meest waardevolle informatie te voorzien. Altijd in dezelfde huisstijl als de rest van de website en corporate communicatie.

Enthousiast over de Werken Bij-site en benieuwd hoe je daarmee werkt aan jouw employer branding? We vertellen je graag meer over de integratiemogelijkheden. Zowel voor de beste Candidate Experience als om jou de data aan te bieden die je nodig hebt om de juiste beslissingen te nemen. Neem contact met ons op, we horen graag van je.